Hanhundeliste

Sheltieklubbens Hanhundeliste

Her kan du reklamere med din avlsgodkendte hanhund.

For at komme på listen skal din hanhund følge DSSK’s avlsanbefalinger.

Dvs at han skal være:

1. Præmieret på en FCI/DKK anerkendt udstilling med mindst Very Good.
(Frem til den 13. maj 2015 var det muligt at erstatte en udstillingspræmiering på mindst Very Good med dokumentation for at hunden opfyldte racens idealmål (37 cm. for hanner og 35,5 cm. for tæver +/- 2,5 cm.).
Målinger der er foretaget før den 13. maj 2015, af en autoriseret eksteriørdommer og registreret hos DKK. opfylder stadig avlsanbefalingernes punkt 3.)

2.  Øjenlyst for CEA
3.  Øjenlyst fri for PRA

Du kan tilføje andre brugshundeprøver, præmieringer samt andre sundhedsresultater.
Benyt dette dokument  og send det til hanhund@sheltie.dk

Det anbefales desuden at vedlægge et billede af hanhunden,
en beskrivelse af hans temperament, hvilken “sport” han evt. dyrker, samt evt. krav til tæver.

OBS: Ejerne anmelder selv hanhundene til avlstjeneste.
Ejerne bærer således selv ansvaret for oplysningernes rigtighed.
DSSK anbefaler ingen hanner frem for andre, og påtager sig ikke ansvar i forbindelse med hanhundenes avlsanvendelighed.

Ejerne af hanhunden skal være medlem af DSSK, for at kunne få deres hanhund på denne liste.